Saturday, February 6, 2016

~ Segalanya Tentang Kek Kukus Lapis...

Sheery Dream Cakes | 8:27 AM | | |

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...

Kek Kukus Lapis merupakan salah satu kek yang menjadi kegemaran setiap kali tibanya sesuatu perayaan terutamanya perayaan menyambut Hari Raya Aidilfitri dan Tahun Baru Cina di sini... Kek kukus lapis boleh didapati di dalam pelbagai rasa, warna dan corak.. Memang rambang mata hendak merasa yang mana dahulu pada musim perayaan tu... kalau boleh semua hendak dirasa.. 

Bagi yang membuatnya sendiri pula, memang ingin buat semua resipi kek kukus lapis yang pernah dicuba.. namun untuk membuatnya memang memerlukan pengorbanan dari segi masa dan kesabaran yang tinggi.. Kadang-kadang masa mengukus 1 biji kek tu ada yang memerlukan 4-5 jam dan ada juga kek yang sampai 6 jam masa mengukus yang diperlukan..  


Kek kukus lapis yang anda dapat saksikan di dalam gambar ini ialah Kek Kukus Lapis Keju Pelangi / Rainbow Colours Cheese Layered Cake... Resipi dari Buku Y3K, Vol.8, Cheese Layered Cakes.. Terdapat 61 resipi disertakan bersama langkah demi langkah pada setiap resipi yang ada di dalam buku ini..  Memang tak rugi mendapatkan buku ini...

Sampai di sini dulu buat kali ini.. Sampai kita bertemu kembali di lain entri.. In Sha Allah..





0 comments: