Wednesday, June 25, 2014

~ Masak Lemak Daging Salai & Ikan Sembilang Salai...

Sheery Dream Cakes | 10:01 AM | |
Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.... 

Sekali lagi tiada resipi yang hendak dikongsikan bersama... Semua orang pun tahu macam mana hendak memasak menu ini kan.. Mudah dan sedap!!! Minggu lepas Diana pergi ke KL dan inilah salah satu yang dibawa dari sana... Daging Salai dan Ikan Sembilang Salai pemberian adik akak sayang Emma.... Terima kasih buat Emma kerana susah payah bawakan akak daging dan ikan sembilang salai ni... Juga buah tangan yang lain lagi... Semuanya sedaaapp!! 


Ini lah juga buat pertama kalinya Diana masak Ikan Sembilang.. Masak versi kegemaran Diana yang tidak suka tumbuk bahan tumbuk tu terlalu lumat... Pernah sekali dulu makan ikan sembilang yang dimasak oleh orang lain.. Tapi dah lama dah... Seingat Diana masa itu masih lagi Diana sekolah rendah... Suami memang tidak pernah makan ikan sembilang.. Inilah pertama kalinya dia makan... Sedaap katanya... Di Labuan ini rasanya tidak ada orang jual ikan sembilang salai.. Ikan sembilang pun jarang nampak.. Hehehee... Mungkin orang lain selalu nampak.. Diana sahaja yang tidak jumpa... Hihiiiihii... Kalau jumpa ikan ini nanti.. Lain kali nak masak lagi... :)




7 comments:

ayunidati said... Reply

sedap nampaknya ni

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said... Reply

Sedapnya Diana.. terliur akak tengok :)

Seri Kandi Tanah Jauhar said... Reply

D, sy peminat masak lemak macam ni, telan ailio D.. huhu

Tina Othman said... Reply

sedapnya kak diana, klu daging salai mmg biasa masak sb klu balik kg selalu beli, buat masak lemak pedas2 nyumm

Shiela said... Reply

sedapnyer diana..

Honey said... Reply

Salam Diana,

Sedapnya la hai makan dengan nasi panas. Nak nak bulan puasa ni kan? Makan untuk bersahur pun sedap. Laju aje makan :)

Tasteful Servings said... Reply

Looks tasty!