Saturday, February 19, 2011

~ Resipi Sandwich Sosej Telur...

Sheery Dream Cakes | 11:37 AM |

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera…


Selamat pagi.. Dah hari Sabtu lagi kan... Cepat sungguh.. Hari ini hanya bersarapan dengan Sandwich Sosej Telur.. Sarapan kegemaran anak-anak.. Sebenarnya Diana sendiri pun suka dengan menu sarapan yang ringkas ni. 

Apa kata kita semak resipinya..




SANDWICH SOSEJ TELUR
Untuk Seorang 


Bahan-Bahan
  • 2 keping roti Gardenia Breakthru _ d potong tepinya
  • 1 biji telur
  • 1 tbsp sos cili
  • 1 batang sausage 
  • Keju parut secukupnya
  • Minyak untuk mengoreng


Bahan-Bahan Perap
  • 1/2 tbsp sos tiram
  • 1 tsp gula


Cara-Cara
  1. ~ Untuk sausage ::  Perapkan sosej bersama bahan-bahan perap selama 5 minit.
  2. Goreng sausage dengan minyak yang cetek. Jangan goreng terlalu lama ya. Goreng sekejap sahaja. Angkat dan  belah kepada 2 bahagian. Ketepikan.
  3. ~ Untuk telur ::  Tuangkan sedikit minyak ke dalam kuali. Pecahkan telur dan bubuh sos cili di atas telur itu. Jangan digaul. Biarkan sehingga telur kelihatan separuh masak barulah digaul rata. Angkat dan ketepikan.
  4. Ambil sekeping roti dan taburkan keju parut. 
  5. Lapiskan dengan telur dan keju parut lagi.
  6. Kemudian lapis dengan sekeping roti dan setelah itu tabur dengan keju parut lagi.
  7. Susun sosej dan sedikit telur lagi. Taburkan keju parut dan picitkan sos.
  8. Bakar sekejap.
  9. Hidang.
  10. Siap!!!
::  Ni la rupa telur tu ya  ::










2 comments:

fara dean said... Reply

kreatif sungguh la melly ni..
msti ank2 suka ni

Diana @ Melley Mey said... Reply

terima kasih fara.. saja jer nie nak goda hati anak2... hehe.. tak ler bosan dorang tgk kan wpun dari bahan2 yg sama... ;)